luni, 7 iunie 2010

Despre Guvern şi măsurile asumate!

Buna dimineata!

Criza continua......măsurile întârzie.....ca orice bugetar afectat de diminuări, în sinea mea, m-aş bucura să pice Guvernul. Mă gândesc, totuşi, la ce se va întâmpla după. Să ne aducem aminte ce s-a întâmplat la alegerile prezidenţiale şi la circul cu premierii desemnaţi - ba Negoiţă, ba Croitoru, ba iarăşi Boc. Timp, foarte mult timp, pierdut. Crede cineva că acum va fi altfel? Crede cineva că Băsescu s-a maturizat de la ultimele desemnări? Vă înşelaţi amarnic, stimaţi cititori. Nu s-a schimbat şi nu se va schimba. Are şi de ce. Când o bună parte a populaţiei s-a prins că Băsescu nu e decât spoială, tot s-au mai găsit mulţi care să-l susţină, să-l voteze....
Îmi amintesc, amuzat desigur, cu câtă vehemenţă auzeam oameni care declarau sus şi tare că-l vor vota pe Băsescu, pentru că nu vor ca Geoană să vândă ţara lui Putin. Şi mai toţi erau bugetari.... Nu îi interesa că Băsescu - Boc îşi băteau joc de ei permanent, ei erau convinşi că Geoană ne va vinde ruşilor. Nu mai contau argumentele, ei o ţineau "gaia-maţu" că votează răul cel mai mic.
Nu am fost şi nu voi fi pesedist niciodată. Am crezut foarte mult în Traian Băsescu. L-am votat şi m-am certat cu toţi prietenii mei care erau tentaţi să-l voteze pe Năstase. Şi acum ei îmi reproşează vehemenţa cu care am susţinut candidatul Aliantei Dreptate şi Adevăr.
Recunosc! Am greşit! Iertaţi-mă!
Dacă aş putea da timpul înapoi, aş vota Năstase cu două mâini, cu toate casele, ouăle şi mătuşile lui. În mandatele Preşedintelui Băsescu, am avut de toate, mai puţin reformă, restructurări, relansare economică. Am avut circ cu răpiţi, circ cu bileţele roz, circ cu lovit de copii, numai circ....pâine, nu.

Ca angajat al sistemului de ordine publică şi siguranţă naţională, nu pot să nu constat permanenta bătaie de joc a Preşedintelui, dar mai ales a Primului Ministru, la adresa angajaţilor şi pensionarilor acestui sistem. Şi acum îmi ţiuie în urechi expresiile : "salarii nesimţite", "pensii nesimţite", "vom elimina privilegiile bugetarilor". Desigur, de la adăpostul sutelor de mii/milioanelor de euro din conturi, guvernanţilor le este extrem de uşor să vorbească. Noi, stimaţi guvernanţi, nu avem nici salarii nesimţite şi, cu atât mai puţin, nu avem pensii nesimţite. Acestea sunt decente, deşi "decent" e mult spus, când ne comparăm cu alte state din Uniunea Europeană ai cărei membrii ne mândrim că suntem.
Păcat de activitatea unor miniştrii, care păleşte când priveşti la premier sau la prestanţa Cabinetului, în ansamblul său.

Ce nu realizează "maeştrii" Băsescu şi Boc este vulnerabilitatea pe care o crează sistemului de ordine publică şi siguranţă naţională. Poliţiştii au declarat deja că nu mai sunt dispuşi să-şi rişte viaţa la o diminuare cu 25% a veniturilor lor, iar eu le dau dreptate. Oamenii au rate, oamenii au copii. Niciun părinte nu poate suporta să-şi vadă copilul plângând de foame sau tremurând de frig. Pentru a nu ajunge în acest punct, oamenii vor trece peste orice principiu, vor fi capabili să-şi pericliteze chiar şi libertatea - poliţistul, vameşul, penitenciaristul, profesorii ori medicii, cu toţii vor fi predispuşi să închidă ochii la nedreptăţi sau nereguli, în schimbul unor bani care să le permită să pună ceva pe masa celor de acasă.

Îi poţi condamna, cititorule?

Cu această postare, voi pune punct analizelor politice. Nu vreau să mai vorbesc despre politică pe un blog care se doreşte a fi despre penitenciare. Avem atâtea probleme în sistem care merită să fie dezbătute, dar cum să vorbeşti despre ele când nu te poţi gândi decât că mister Boc îţi va tăia 5-15 milioane de lei din salariu (o estimare proprie, nu daţi cu parul).

Cu deosebită consideraţie,
Muninn

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cine-i Basescu? Marinarul ce va conduce...pana la naufragiu?
Nu l-am votat.Si, ca atare,nu-l accept ca dictator!

Anonim spunea...

Prietene Muninn, dă-mi voie să-ti dau un sfat: alege subiecte nerăsuflate si încearcă să fii mai concis. Avem nevoie de ceea ce faci tu aici, dar nu ne plictisi! Vreau ceva mai scurt, mai clar, ceva care să mă provoace. Stiu că poti.