duminică, 13 februarie 2011

Marul discordiei - concursuri functii de conducere!

Buna dimineata, oameni buni!

Ca intotdeauna, Sorin Dumitrascu este foarte atent la noile proiecte legislative lansate in dezbatere si este mereu cu un pas inaintea tuturor in a afla vesti si noutati legate de sistem. Sa dam Cezarului, ce este al Cezarului.
Sa revin la problema de fond.
Pe scurt, ANP a gasit o formula de modificare a Legii 293, prin care aduce anumite corecturi, benefice in opinia mea., contestate insa de o parte din angajatii sistemului.
Contrar aparentelor, sustinatorii ideii conform careia agentii ar trebui sa poata sa participe la concursurile de ocupare a functiilor de conducere vacante nu sunt foarte multi. Desi s-ar crede ca, in aceasta problema, sistemul s-a impartit in doua tabere, agenti si ofiteri, fiecare cu opinia lui, lucrurile nu stau chiar asa. Sunt mult mai multi agenti care nu sunt de acord cu avansarea direct pe functiile de conducere. Stiu ei ce stiu. Au avut nenumarate exemple de agenti ajunsi sefi, care s-au dovedit a fi departe de ce ar fi trebuit sa fie. Sincer, mi-as dori extrem de tare ca domnul Dumitrascu ori altcineva sa-mi dea si mie un exemplu reusit de sef (birou, serviciu ori director) promovat direct din agent. Eu unul, nu prea stiu. Sunt cateva exemple, din cate cunosc eu, care acum reusesc sa dea ceva randament, dar dupa o lunga perioada (aprox 4 ani) de acomodare cu functia.
Ce vreau eu sa spun este ca marea majoritate a agentilor, cei care stiu foarte bine unde se plaseaza si nu se viseaza maresali, sustin ideea unei promovari corecte, in trepte. Chiar daca pare, asa cum sustin cativa, o discriminare, ideea promovarii in trepte este forma cea mai sanatoasa de a avansa in cariera profesionala.
Totodata, sustin si ideea numirii pe un grad de cel mult inspector (eu as fi mers pe subinspector, dar....) a agentilor ce promoveaza concursul de avansare pe functii de executie, indiferent de varsta. De ce? Pentru ca asta a fost optiunea pe care si-a ales-o la inceput de cariera. A preferat, in locul unor studii de durata, urmate la zi, sa se angajeze ca agent si a preferat sa urmeze, dupa angajare, cursurile unei facultati (FF sau ID). Povestea cu lipsurile materiale sau cu greutatile parintilor de a le asigura fondurile necesare pentru ca ei sa poata urma cursurile de zi ale unei facultati nu tine. Am avut coleg de facultate, orfan de un parinte, cu celalalt destul de amarat ca si posibilitati financiare, care, totusi, a urmat, asa cum este corect si asa cum si-a dorit, cursurile unei facultati de zi, dorindu-si sa fie un ofiter capabil. A si reusit, drept pentru care ma plec in fata lui.
Nu este normal ca, dupa 4-5 ani in care un tanar ofiter a avut in coordonare un agent, sa se trezeasca ca, dupa un concurs cerut de cativa oameni ai sistemului, agentul a urcat pe o functie de conducere, cu un grad de comisar, de exemplu. Nu este logic, nu este moral.
Referitor la celelalte modificari legislative, ma pronunt pe scurt :
- gradele de chestor - modificarile sunt de armonizare a legislatiei specifice sistemului penitenciar cu restul structurilor sistemului de aparare a ordinii publice si sigurantei nationale ;
- aplicarea unor sanctiuni direct de catre conducatorii unitatilor, fara comisie de disciplina - aici ANP a gresit. Directorii, inclusiv directorii generali sunt subiectivi. O comisie de disciplina este cu mult mai obiectiva si impartiala (desi avem cazuri cand ea a fost influentata de manageri). O modificare de rau augur, venita la presiunile directorilor de unitati, care, sustin ei, ca unii subordonati sunt tratati cu multa blandete de comisiile de disciplina. Pai, stimati domni directori, acei angajati nu sunt sanctionati pentru ca fie nu au gresit, asa cum sustineti, fie nu exista probe care sa demonstreze vinovatia acestora. Este normal si logic sa nu fie sanctionati. Mai bine sa scape 10 vinovati, decat sa sanctionati dvs un om nevinovat. Legat de chestiunea cu instanta, sunt de acord cu domnul Dumitrascu. La cat dureaza procesele la noi......
- modificari aduse pe linie sindicala - nu ma pronunt. Tenta este clara si vine ca reactie la protestele organizate de FSANP. Daca este bine sau e rau, consider ca ar merita o dezbatere mai ampla.

Cu deosebita consideratie,
Muninn.

3 comentarii:

Theo spunea...

Mi se pare corect ca sanctionarea unui salariat sa beneficieze de cel putin tot atatea sanse de a contesta sanctionarea,de a se apara cate beneficiaza si p.p.l.-i atunci cand li se face un raport de incident!Adica daca eu sunt mai tare in gura atunci cand consider ca am dreptate sau ca este dreptul meu sa pot fi sanctionat doar pentru ca sunt o persoana incomoda pentru sefi?!

Theo spunea...

Deasemenea mi se pare corect ca din agent sa nu poti sari direct in functii de conducere,am avut experienta unui agent ajuns top manager si chiar daca a dovedit ca are calitatea de a-si analiza deciziile si greselile si a accepta ca a gresit (dupa ce nu mai era top manager) nu s-a dovedit performant decat poate in ultima perioada,dupa ce a castigat ceva experienta.Nu cred ca este corect sa transformam penitenciarele cu personal si p.p.l-i in cobai.In ceea ce priveste forma de absolvire a studiilor desi intr-o oarecare masura sunt de acord ca facultatea la zi inseamna ca principala activitate a studentului este studiul,din pacate nu intotdeauna acest lucru este adevarat.Personal cred ca totul depinde de individ ,de dorinta acestuia de a invata,de a deveni un bun specialist,un profesionist,daca vrei sa inveti poti la orice forma de invatamant,mai ales in ziua de azi cu internetul si cu atatea surse de informatie,totul depinde de individ,de ceea ce isi doreste el sa aiba o diploma sau sa invete ceva?!

Anonim spunea...

Hei, ai uitat ca ai promis ca vei scrie? Cam de multisor nu mai spui nimic. De ce?